måndag 5 mars 2012

5 Mars - En glädjens dag

Jag börjar känna mig lite smalare, tror att glutein binder en del vätska så det är antagligen det som är grejen.

Frukost
Äntligen en riktigt planerad frukost på en vardag.
En lax-omelett med halverade cocktailtomater och lite parmesan på toppen. Jag tog laxen från igår,tomaterna delade jag och stekte innan äggblandningen åkte i.
Veckans första träningspass
Träning klockan 11.00 med Staffan. Vi började med lite vägning och fettprocent. Jag vägde 80 kilo vilket kändes helt orealistiskt så jag var tvungen att väga mig igen när jag kom hem, men det stämde. Helt otroligt, 27 februari stod vågen på 84,5 kg.

Efter träning blev det en snabb proteinshake innehållandes:
3 dl laktosfri mjölk
1/2 dl proteinpulver
1 banan
nästan 1 dl frysta blåbär

Jag använder laktosfri eftersom jag är lite laktosintolerant. Det är antagligen varken glutenfritt eller paleo men jag behöver fylla på direkt efter träning för att orka resten av dagen.

Lunch
En halv kyckling, en halv broccoli, en halv avokado och Chunky Salsa (hot) från Santa Maria, det sista är väl en del socker men lite krydda är aldrig fel. Men jag sak bättra mig där.

Middag
Det fanns inget hemma så jag letade i frysen och skafferiet efter allt jag kunde hitta. Det blev följande gröna linser, broccolikvistar och haricot verts som jag (efter att de var kokade och klara) stekte i olja med spiskummin, vitlök, lök och salt.

Jag gjorde hamburgare som bestod av 400-500 gram nötfärs, två ägg, 2 matskedar röd pesto samt salt och peppar. In i ugnen på 230 grader i ungefär 20 minuter. De blev riktiga bra i ugnen och smaken fick också godkänt.



Till sist en tomatsalsa som jag gjorde själv på 3 färska, mycket mogna tomater som jag stekte lite lätt med olja, salt & pepper, pepperonchini (något riktigt starkt). När de svalnat hade jag på lite balsamvinäger.

Middagen blev riktigt bra trots att den var hopkastad av det vi hade hemma som inte var gluten.

Sammanfattning
En grymt bra mat och träningsdag. Imorgon blir det ett bra benpass.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar